
|
Concursuri profesionale
Se desfasoara conform O.I.G. nr. 1128 din 19.12.2005
Concursurile profesionale ale serviciilor voluntare si private pentru
situatii de urgenta constau în urmatoarele probe:
a) stafeta 4x100 m;
b) pista de îndemânare si viteza;
c) dispozitivul de interventie.
Concursurile se organizeaza separat pentru serviciile voluntare si
pentru serviciile private, în urmatoarele etape si perioade calendaristice:
ETAPA I – JUDETEANA/MUN. BUCURESTI - în perioada 01.06.
– 15.06.
ETAPA a II-a – INTERJUDETEANA - în perioada 01.07. –
15.07.
ETAPA a III-a – NATIONALA - în perioada 01.08. – 15.08
Pentru participarea la concurs, loturile serviciilor voluntare si private
vor avea în componenta : un antrenor (seful serviciului), opt
concurenti si doua rezerve.
Concurentii trebuie sa aiba calitatea de angajat sau voluntar în
serviciul pentru care concureaza.
Documentele necesare pentru validarea loturilor participante la concurs
sunt urmatoarele :
a) tabel nominal cu componenta lotului, conform modelului din anexa
nr.2
b) copie dupa dispozitia, decizia sau hotarârea de constituire
a serviciului
c) buletinul de identitate (cartea de identitate) pentru concurentii
de la serviciile voluntare, iar pentru cei încadrati în
serviciile private legitimatiile de serviciu.
În desfasurarea probelor de concurs, loturile utilizeaza numai
echipament, materiale si accesorii omologate, astfel:
a) role de furtun cauciucate cu lungimea minima de 18 m, cu racorduri
complete;
b) costume de protectie, tip pompier;
c) centuri de siguranta, casti de protectie si manusi tip pompier;
d) tevi de refulare, din aluminiu, tip „C”;
e) distribuitor B – CBC, fara modificari;
f) tuburi de cauciuc pentru aspiratie tip „A” (lungime 2
m) si sorb tip „A”;
g) stingatoare cu pulbere si CO2, tip P6;
h) platforma din lemn cu dimensiunile de 50 x 50 x 2,5 cm
i) pantofi sport fara crampoane sau cuie;
j) numere de concurs de la 1 – 8 amplasate pe piept si spatele
concurentului, realizate pe material textil de culoare rosie, cu dimensiunile
de 20 x 20 cm, numarul de culoare alba cu dimensiunea de 15 cm.
Proba „ STAFETA 4X100m ”
DESCRIERE :
Din fiecare lot participa câte o echipa, formata din patru concurenti
(schimburi), numerotati de la 1 la 4, echipati cu costum de protectie,
casca, brâu si pantofi sport. Concurentul nr. 2 este echipat si
cu mânusi de protectie, iar concurentul nr. 4 are casca prevazuta
cu vizor si mânusi de protectie.
Echipa are dreptul la o încercare, timpul luat în calcul
la stabilirea clasamentului probei este timpul realizat la care se adauga
penalizarile.
Proba se poate desfasura pe unul sau doua culoare, latimea unui culoar
fiind de 2,5 m.
Lungimea pistei este de 400 m, pe aceasta fiind amplasate aparate si
obstacole la diferite distante unele fata de altele, astfel :
a) la 60 m fata de linia de start, gardul cu înaltimea de 2 m
;
b) la 95 m de linia de start, se marcheaza spatiul de schimb lung de
10 m (5 m din lungimea primului schimb si 5 m din lungimea schimbului
2) în care se face predarea – primirea stafetei (tevii)
;
c) la 145 m de linia de start se amplaseaza capcana având lungimea
de 6 m ;
d) la 185 m de linia de start se marcheaza santul de 2 m ;
e) la 195 m se marcheaza spatiul celui de al doilea schimb (10m) ;
f) la 240 m se instaleaza gardul de 0,80 m înaltime ;
g) la 275 m se afla gardul de 1,35 m înaltime ;
h) la 295 m este marcat al treilea spatiu de schimb (10m) ;
i) la 340 m este asezat un stingator, în spatiul marcat printr-un
cerc cu diametrul de 30 cm ;
j) la 363,5 m se amplaseaza un stingator de rezerva ;
k) la 365 m se amplaseaza tava de incendiu, având lungimea de
1,5 m, latimea de 1 m si înaltimea de 0,20 m în care se
gasesc 40 litri apa si 5 litri motorina ;
l) la 400 m se marcheaza linia de sosire .
Dupa fiecare încercare continutul tavii este înlocuit complet,
iar tava este racita.
Proba „stafeta 4 x 100 m” este prezentata în anexa
nr. 4a.
DESFASURARE :
Schimbul 1 vine la linia de start, echipat si cu o teava de refulare
tip „ C ” (stafeta) la brâu.
Schimburile 2, 3 si 4 se amplaseaza în spatiile de schimb marcate
pe pista.
La semnalul „ATENTIE- START ” se executa urmatoarele :
a) schimbul 1 se deplaseaza în fuga, escaladeaza gardul de 2 m,
fara a atinge suporturile laterale de întarire ale gardului si
continua sa alerge pâna la spatiul de schimb nr. 1 în care,
din alergare, preda teava schimbului 2. Dupa escaladarea gardului de
2 m, în tava se introduc 0,5 litri de benzina si se omogenizeaza
amestecul.
b) schimbul 2 primeste teava în spatiul de schimb, o introduce
la brâu, alearga si trece în viteza târâs pe
sub capcana de 6 m lungime, continua alergarea pâna la santul
de 2 m pe care îl sare fara sa-i atinga marginile , alearga pâna
în spatiul de schimb nr.2 si preda teava schimbului 3. Dupa iesirea
concurentului din capcana, se aprinde amestecul din tava cu ajutorul
unei faclii.
c) schimbul 3 primeste teava în spatiul de schimb, o introduce
la brâu, alearga 35 m si sare obstacolul de 0,80 m, alearga în
continuare 35 m si escaladeaza gradul de 1,35 m, continua alergarea
pâna în spatiul de schimb nr. 3, unde preda stafeta schimbului
4;
d) schimbul 4 primeste teava în spatiul de schimb, o introduce
la brâu, alearga si ridica stingatorul, continua alergarea pâna
la tava având stingatorul în mâna, stinge incendiul
(inclusiv cel din afara tavii, daca acesta s-a produs), lasa stingatorul
jos, dupa care continua alergarea pâna la linia de sosire. În
cazul în care stingatorul nu functioneaza sau nu se reuseste stingerea
incendiului cu primul stingator, concurentul îl poate folosi pe
cel de rezerva.
Proba se considera terminata în momentul în care concurentul
nr. 4 trece linia de sosire având teava de refulare asupra sa.
PENALIZARI :
? Atingerea suporturilor laterale de întarire ale gardului de
2 m =5 s
? Calcarea marginilor care marcheaza santul de 2 m = 5 s;
? Lasarea stingatorului în tava = 5 s ;
? Caderea de pe platforma de lemn sau rasturnarea stingatorului = 5
s.
DESCALIFICARI:
? Nepredarea stafetei în spatiul de schimb ;
? Trecerea liniei de sosire fara teava sau cu echipamentul incomplet
;
? Netrecerea unui obstacol de catre concurenti ;
? Patrunderea concurentului pe culoarul vecin ;
? Nestingerea incendiului din tava sau din afara acesteia cu cele doua
stingatoare sau reaprinderea amestecului înaintea trecerii liniei
de sosire de catre concurentul nr. 4.
Nota :
În situatia în care proprietarul/administratorul stadionului
sau terenului de sport nu permite utilizarea focului, schimbul 4 se
va desfasura astfel : primeste teava în spatiul de schimb, o introduce
la brâu, alearga si ridica stingatorul, continua alergarea pâna
la tava având stingatorul în mâna, lasa stingatorul
lânga tava pe o platforma de lemn cu dimensiunile de 50 x 50 x
2,5 cm, dupa care continua alergarea pâna la linia de sosire.
Proba se considera terminata în momentul în care concurentul
nr. 4 trece linia de sosire având teava de refulare asupra sa.
Proba este prezentata în anexa nr. 4b.
Proba „ PISTA DE ÎNDEMÂNARE SI VITEZA
”
DESCRIERE :
Proba se desfasoara pe unu sau doua culoare, latimea unui culoar fiind
de 2,5 m.
Participa câte doi concurenti din fiecare lot, echipati cu costum
de protectie, casca, brâu si pantofi sport.
Fiecare concurent are dreptul la câte o încercare, timpul
luat în calcul la stabilirea clasamentului probei este media timpilor
realizati de cei doi concurenti, la cere se adauga eventualele penalizari.
Lungimea pistei este de 100 m, pe aceasta fiind amplasate aparate si
obstacole la diferite distante unele fata de altele, astfel:
a) la 23 m de linia de start se amplaseaza gardul de 2m
b) la 5 m de gardul de 2 m se amplaseaza 2 role de furtun tip „
C ”, strânse în rola dubla, cu racordurile orientate
spre linia de sosire
c) la 11 m de rolele de furtun se amplaseaza bârna de echilibru
cu lungimea de 6 m, având marcata transversal o dunga alba cu
latimea de 5 cm la un metru spre capatul dinspre linia de sosire
d) la 30 m de bârna de echilibru se amplaseaza un distribuitor
B – CBC, orientat cu iesirile catre linia de sosire
e) la 25 m de distribuitor marcheaza linia de sosire
Proba „pista de îndemânare si viteza” este prezentata
în anexa nr. 5.
DESFASURARE :
La semnalul „ ATENTIE - START ”, concurentul alearga 23
de metri, escaladeaza gardul de 2 metri, ridica doua role de furtun
tip „ C ” cu care alearga spre bârna de echilibru
si o traverseaza, punând obligatoriu un picior între dunga
marcata cu alb si capatul bârnei.
De pe bârna sau dupa coborârea de pe aceasta, întinde
rolele, le racordeaza între ele, lasa jos racordurile cuplate
si continua alergarea, având în fiecare mâna câte
un racord, din care, unul îl racordeaza la distribuitor, iar la
celalalt racordeaza teava de la brâu.
Proba se considera încheiata dupa ce concurentul a trecut linia
de sosire cu teava racordata la linia de furtun.
PENALIZARI :
? Atingerea suporturilor laterale de întarire ale gardului de
2 m =5 s
? Coborârea de pe bârna de echilibru înainte de a
pune piciorul în spatiul delimitat de dunga alba si capatul bârnei
=5 s
DESCALIFICARI :
? Trecerea liniei de sosire fara teava racordata la rola de furtun sau
cu echipamentul incomplet ;
? Netrecerea unui obstacol de catre concurenti ;
? Caderea de pe bârna de echilibru si nereluarea trecerii peste
aceasta de catre concurent ;
? Dezracordarea rolelor de furtun de la distribuitor sau a racordurilor
dintre rolele de furtun, daca concurentul nu a remediat deficienta ;
? Întinderea rolelor de furtun înainte de urcarea pe bârna
de echilibru ;
? Patrunderea concurentului pe culoarul vecin.
Proba „DISPOZITIVUL DE INTERVENTIE”.
DESCRIERE :
Dispozitivul de interventie se poate realiza la autospeciala sau la
motopompa.
Fiecare lot prezinta o echipa formata din 7 concurenti, având
numere de concurs de la 1 la 7 (numarul 1 este capitanul echipei si
numarul 7 este mecanic motopompist/sofer) si are dreptul la o singura
încercare. Timpul luat în calcul la stabilirea clasamentului
probei este timpul realizat de echipa la care se adauga eventualele
penalizari.
Pista de concurs are lungimea de 100 metri (de la linia de start pâna
la linia de sosire).
La 9 metri de linia de start, pe axul central al pistei de concurs,
se amplaseaza platforma (marginile laterale), având dimensiunile
de 2x2 m, motopompa sau autospeciala cu racordurile orientate spre linia
de sosire.
Pe platforma sunt amplasate, în ordinea dorita de lot : 2 tevi
de refulare tip „C”, un distribuitor, 2 tuburi de cauciuc
pentru aspiratie tip „A”, un sorb tip „A”, 2
chei de racordare, 3 role de furtun tip „B” si 4 role de
furtun tip „C”, strânse în rola simpla.
Concurentii sunt echipati cu costum de protectie, casca, brâu
si pantofi de sport si au cinci minute la dispozitie pentru asezarea
accesoriilor pe platforma si pregatirea probei.
Proba „dispozitivul de interventie” este prezentata în
anexa nr. 6.
DESFASURARE :
La semnalul „ ATENTIE – START ”, concurentii alearga
distanta de 9 metri pâna la platforma si în functie de numarul
pe care îl au realizeaza dispozitivul de interventie astfel :
a) concurentul numarul 6 întinde prima rola de furtun tip „B”
si o racordeaza la motopompa sau autospeciala, dupa care, împreuna
cu concurentul numarul 7 racordeaza între ele si la autospeciala/motopompa,
tuburile de aspiratie, sorbul, folosind cheile de racordare. Dupa executarea
acestor operatiuni se deplaseaza în cel mai scurt timp catre locul
de adunare situat înapoia liniei de sosire.
b) concurentul numarul 5 întinde a doua linie de furtun tip „B”
o racordeaza la prima rola si apoi se deplaseaza spre linia de sosire.
c) concurentul numarul 4 întinde a treia linie de furtun tip „B”
o racordeaza la a doua rola si apoi se deplaseaza spre linia de sosire.
d) concurentul numarul 3 alearga cu distribuitorul aproximativ 60 de
metri, racordeaza la acesta a treia rola de furtun tip „B”
si primele role de furtun tip „C” si apoi se deplaseaza
spre linia de sosire.
e) concurentii cu numerele 1 si 2 având la brâu teava tip
„C”, alearga cu câte doua role de furtun tip „C”
aproximativ 60 de metri, întind cele doua role, le racordeaza
între ele, racordeaza si teava pe care o aseaza pe sol, si apoi
se îndreapta spre linia de sosire.
Proba se considera încheiata când echipa este adunata la
linia de sosire în aceeasi ordine ca la linia de start si concurentul
numarul 1 (capitanul echipei) ridica bratul.
Concurentii nu au voie sa se ajute între ei la realizarea dispozitivului
de interventie.
PENALIZARI :
? Ajungerea la linia de sosire cu echipamentul de protectie incomplet,
pentru fiecare greseala = 5 secunde.
? Ridicarea bratului de catre concurentul numarul 1 (capitanul echipei)
înainte ca toti concurentii sa – si ocupe locul în
formatie = 5 secunde.
? Prezentarea concurentilor la linia de sosire în alta ordine
decât cea stabilita prin regulament = 5 secunde pentru fiecare
greseala.
? Depasirea timpului de pregatire a probei = 5 secunde pentru fiecare
minut depasit.
DESCALIFICARI :
? Ajutorul dat altui concurent.
? Racordarea incompleta sau dezracordarea racordurilor de la tuburile
de absorbtie, sorb, distribuitor si rolele de furtun, daca concurentii
nu au reluat operatiunea.
La festivitatile de deschidere si de premiere este obligatoriu ca fiecare
lot sa fie echipat cu acelasi tip de tinuta, functie de dotarea fiecarui
serviciu.
Gruparile de judete participante la etapa interjudeteana:
1. Neamt, Iasi, Vaslui, Suceava, Botosani, Bacau.
2. Vrancea, Constanta, Buzau, Galati, Braila, Tulcea.
3. Calarasi, Teleorman, Ialomita, Giurgiu, Ilfov, Bucuresti,.
4. Prahova, Arges, Dâmbovita, Olt, Dolj, Vâlcea.
5. Timis, Caras-Severin, Mehedinti, Gorj, Hunedoara, Arad.
6. Salaj, Cluj, Satu Mare, Bihor, Bistrita Nasaud, Maramures.
7. Covasna, Harghita, Sibiu, Brasov, Alba, Mures.
Regulamentul complet se poate descarca de aici.
|